
              

City, University of London Institutional Repository

Citation: Harb, Z. (2015). Al Manar and Hezbollah: Creative instances in Propaganda 

Warefare. In: Hamdar, A. & Moore, L. (Eds.), Islamism and Cultural Expression in the Arab 
World. (pp. 189-205). Routledge. ISBN 041552184X 

This is the accepted version of the paper. 

This version of the publication may differ from the final published version. 

Permanent repository link:  https://openaccess.city.ac.uk/id/eprint/14595/

Link to published version: 

Copyright: City Research Online aims to make research outputs of City, 

University of London available to a wider audience. Copyright and Moral Rights 

remain with the author(s) and/or copyright holders. URLs from City Research 

Online may be freely distributed and linked to.

Reuse: Copies of full items can be used for personal research or study, 

educational, or not-for-profit purposes without prior permission or charge. 

Provided that the authors, title and full bibliographic details are credited, a 

hyperlink and/or URL is given for the original metadata page and the content is 

not changed in any way. 

City Research Online



City Research Online:            http://openaccess.city.ac.uk/            publications@city.ac.uk

http://openaccess.city.ac.uk/
mailto:publications@city.ac.uk


Harb, Zahera (2015). ‘Al Manar and Hezbollah: Creative instances in Propaganda Warefare’. 

In Hamdar, A. and Moore, L. (2015), Islamism and Cultural Expression in the Arab 

World. London: Routledge. 

 

Chapter Nine 

 

Al-Manar and Hizbullah: Creative Instances in Propaganda Warfare 

 

Zahera Harb 

 

Al-Manar TV is a Lebanese channel affiliated to the Lebanese Shi‘ite party Hizbullah (the 

Party of God). Al-Manar was the first media organization to be put on the US list of terrorist 

organizations. Between 1996 and 2000 (the year Israel withdrew from south Lebanon) al- 

Manar channel conducted a creative and organized media campaign against the Israeli 

occupation of South Lebanon.
1
 This campaign continued to operate during the first 

Palestinian Intifada which erupted in September 2000 and, later, during the 2006 July war.   

 

This chapter explores these media campaigns and their creative elements, as well as the 

relationship between al-Manar (the media organization) and Hizbullah (the political party). It 

argues that al-Manar, like Hizbullah, has successfully transformed itself from an ‘Islamist’ 

channel into a national resistance outlet and charts some of the ways in which it has done this. 

A categorization of al-Manar within the context of religious broadcasting in the region would 

be problematic. Anders Strindberg’s and Mats Warn’s identification of Hizbullah as a 

movement that belongs to the ‘Islamico-nationalism’ set of movements is more apt. They 

define Islamico-nationalism as:  

 



a term that seeks to describe a movement that, despite a claim to solidarity with a 

transnational Umma, nevertheless confines its main area of operation to demarcated 

national territory. Rather than being a purely Islamic agenda, it consciously and 

overtly blends the Islamic and the national – religious and secular concerns – that 

resonate with people far outside the Islamist sphere.
2
 

 

Al-Manar’s broadcasting fits within this Islamico-national model, if we extend the national 

beyond Lebanon to Palestine and wider Arab nationalist aspirations to resist neo-imperialist 

influences in the region.   

  

The chapter focuses on what I call creative moments in the field of political communication, 

which included the introduction of professional camerapeople to accompany resistance 

fighters in their military operations against Israeli soldiers in occupied south Lebanon; the 

production of video clips addressed to Israeli soldiers in and outside Lebanon, and the use of 

speeches by Hassan Nasrallah (the Secretary General of Hizbullah) during the July 2006 war 

as a campaigning tool to show the ability and credibility of the Hizbullah fighters against the 

Israeli attack on Lebanon.   

 

I start by contextualizing how al-Manar came to exist and its relationship to Hizbullah, and 

then discuss Hizbullah’s media strategy in relation to the Israeli occupation of South Lebanon 

and the ways in which al-Manar fits into this. The chapter assesses the role Nasrallah’s 

televized speeches and appearances played during the July 2006 war, with reference to the 

leader-symbol role that had come to identify him in the media campaign that Hizbullah and, 

subsequently, al-Manar conducted through the latter half of the 1990s. This media 



performance transformed Nasrallah, at the time, from a Lebanese leader-symbol into a Pan 

Arab one.  

 

Al-Manar:  The ‘Channel of Resistance’   

 

Al-Manar started its transmission on 4 June 1991 from a small apartment in the southern 

suburbs of Beirut. According to al-Manar’s former head of news, Hassan Fadlallah, they 

started transmitting to a maximum of six hours a day through a small transmitter that covered 

the southern suburbs of Beirut.
3
  

 

The channel was brought to life by a group of enthusiastic young men,
4
 with the aim of 

spreading the message and accomplishments of Hizbullah as a resistance movement among 

the Lebanese public. As stated by both Nayef Krayem and Muhammad Haydar, former 

chairmen of al-Manar, they had conceived such a project as early as 1986: 

 

In the late 80s the Islamic resistance carried out operations that proved painful to 

Israeli positions in south Lebanon. The media coverage of these operations was 

weak, and the Israelis kept the killing of their soldiers in south Lebanon away from 

the Israeli and international media. They used to announce these killings after a day 

or two, saying that the soldiers had, for instance, died in a car accident. It was then 

that we decided that we needed our own publicity tool to uncover the Israeli lies. 

Thus, we started thinking of establishing our own television and radio stations.
5
  

 

The first resistance videotape was broadcast on Lebanese state television Tele Liban’s 

Channel 7 in 1986. However, as soon as al-Manar was launched, the tapes were sent to the 



newly established channel. From then on, al-Manar gained its reputation of being the 

‘resistance channel’
6
  although, at this early stage, this reputation was confined to the small 

area which its broadcasts reached.  

 

Between 1991 and 1996, al-Manar developed its technical abilities and transmission powers. 

In September 1996 the government granted al-Manar a temporary licence as ‘the resistance 

station’. The duration of the al-Manar licence was tied to the ending of the Israeli occupation. 

According to Krayem, this was an official admission by the Lebanese government of the role 

al-Manar was playing and of the need for such a channel to portray the heroism and 

achievements of the ‘the Islamic resistance’
7
 up until the liberation of the occupied territories 

in south Lebanon:
8
  

 

There had to be a TV station that committed itself to bringing out images of the 

suffering of our people in the occupied territories, the victims of Israeli arrogance, 

and that of those living in areas bordering the occupation who suffer its semi-daily 

aggressions, besides focusing on the resistance activity and establishing its role, 

hoping to formulate a resistant nation governed by justice and equality. Thus, al-

Manar saw the light of day.
9
  

 

The al-Manar mission statement indicates that it was founded on the basis of propagating 

resistance activities and displaying images of Israeli atrocities in south Lebanon. Thus al- 

Manar television was established as the resistance’s media tool in its fight with the Israeli 

army. Al-Manar, as its mission statement signifies, wanted the resistance struggle to be part 

of people’s everyday lives. As Farah Dakhlallah puts it, al-Manar was used to cultivate the 



‘community of the Islamic resistance’ within and outside the Shi‘ite constituency in 

Lebanon.
10

   

 

Meanwhile, al-Manar worked on fulfilling the legal, structural, financial and technical 

demands needed to obtain a licence to operate as a privately owned commercial general 

television station. The Lebanese Media Group (LMG) was established, with shareholders 

from different Lebanese religious sects (both Muslim and Christian).
11

 In July 1997, al-Manar 

and Radio al-Nour
12

 were granted full licences under the name of LMG, although they were 

not legally registered until November 1998.
13

 After they were granted full official licences, 

al-Manar’s offices were turned into several training workshops to equip the staff with the 

most developed techniques in media production. Many al-Manar journalists and technicians 

were sent on training courses in France, Syria, Iran and Egypt. The television station later 

signed an agreement with the French Thomson Company to equip al-Manar with the latest 

technologies.
14

 

 

By 1997, al-Manar’s terrestrial channel was able to reach Lebanon in its entirety, as well as 

parts of occupied Palestine and Syria, and it broadcast for 18 hours a day. It was preparing to 

launch a satellite channel, which came on air on 25 May 2000, the day south Lebanon was 

liberated.
15

 Since obtaining its licence from the government in 1997, the channel has 

increased its audience share to more than fifteen percent of the Lebanese population, from all 

social strata and sectors. Krayem and other Lebanese officials have stated that the channel is 

declared the third most-watched television channel in Lebanon.
16

 Victoria Fimo-Fontan 

explains that: 

 



By welcoming speakers from all sectors of the Lebanese population onto its 

programmes, al-Manar has tried to identify itself as a television channel fostering 

inter-sectarian collaboration. Of importance when taking into account the television 

ratings for the whole of Lebanon is the predominance of al-Manar as a substitution 

channel, not constantly watched by non-Hezbollah viewers, but frequently consulted 

for specific programmes, especially the news.
17

  

 

Al-Manar succeeded in achieving this position by portraying a television message of inter-

sectarian collaboration against a common Israeli enemy.
18

  

 

Accordingly, the government granted al-Manar a licence as a ‘national resistance channel’. 

Its satellite channel was oriented towards widening the scope of its transmission to a global 

Arab and Muslim audience and stressing the role of ‘military resistance’ in attempting to 

resolve the Arab-Israeli conflict. It focuses on pan-Arab and pan-Muslim issues.
19

 The 

coverage of the second Palestinian Intifada boosted al-Manar viewership to almost ten 

million viewers.
20

 During the July 2006 war al-Manar, despite being bombed several times, 

was ranked among the top ten most viewed channels across the region.
21

 In other words al-

Manar can no longer be identified as a Hizbullah television station; it is, rather, a station 

affiliated to Hizbullah.  

 

Hizbullah’s Media Strategy: Aiming at Liberation 

 

According to Professor Muhammad Mohsen,
22

 an expert on propaganda and public opinion at 

the Lebanese University, Hizbullah had had a clear and organized media plan since the early 

1990s, but this plan was reinforced after the events of April 1996:
23

  



 

In 1996 Hizbullah realised the importance of a professional and organised media 

performance and also recognized the importance of building on the people’s 

consensus around the resistance. I believe that the 1996 war was a turning point in 

Hizbullah’s media performance and conduct. They became more organized and 

precise in the content and style of the messages.
24

  

 

Mohsen pointed out that there was a clear change in Hizbullah’s media policies in the wake 

of the events of 1996, because they had new audiences that they needed to address – beyond 

their natural constituency, their party members and close supporters. Thus they had to 

consider the shift in character of their audiences from local and sectarian to national and 

multi-denominational.
25

 They institutionalized their media operation in units and centres 

(discussed below) and  welcomed some 1200 foreign reporters into their offices during the 

1996 events alone.
26

 They granted interviews with Hizbullah’s political figures and employed 

dedicated English-and French-speaking personnel to explain the position of Hizbullah (and 

Lebanon) in the Arab-Israeli conflict.  

 

Hizbullah’s media performance had developed dramatically since the party was formed. 

Hizbullah came into existence in 1982, following Israel’s invasion of Lebanon. However, its 

existence was not made official until 1985, when Israeli occupation troops retreated into 

south Lebanon and established what they called their ‘security zone’, which constituted 

ten percent of Lebanese territory.
27

 According to Mohsen, Hizbullah’s media management 

reached its climax in 2000, the year in which Hizbullah fighters were able to celebrate the 

defeat of the Israeli army in south Lebanon and the withdrawal of Israeli troops from the 

territory that Israel had occupied for 22 years.
28

  



 

The core principle of Hizbullah’s media strategy was to counter Israeli false messages against 

the Lebanese resistance and its people. Importantly, for Mouafak al-Jammal, former head of 

Hizbullah Media Relations, credibility was the primary aim of Hizbullah’s media policies and 

strategies: 

 

We faced the necessity of confronting Israeli propaganda – that was full of lies and 

hatred against all Arabs, and especially against us [Hizbullah and the resistance]. We 

were aiming to try and persuade media organizations worldwide to change the term 

‘terrorists’ to ‘fighters seeking to liberate their own occupied land’, to replace the 

word ‘gangs’ by ‘resistance groups’, to change the phrase ‘terrorist attacks’ to 

‘resistance operations’.
29

  

 

Hizbullah’s media personnel were convinced that the real motives and causes behind their 

struggle were distorted by the Israeli public relations machine and that they therefore had to 

disseminate their side of the story. They needed to tell the ‘truth about their struggle’, said an 

expert who preferred to stay anonymous.
30

 The words ‘truth’ and ‘credibility’ were 

emphasized when talking about Hizbullah resistance military operations in south Lebanon, 

particularly in reporting the military losses Israel was suffering in the occupied territories. 

Importantly, Hizbullah considered deception to be a flaw that would affect its cause 

negatively.  

 

Naif Krayem, Chairman (1997-2001) of al-Manar and the Hizbullah-affiliated radio station 

al-Nour (1997–2001) and former head of Hizbullah’s Central Media Unit (1996-1997), is  



identifiable as the man behind the development of this political propaganda. He told the Daily 

Telegraph in April 2000 that: 

 

For 40 years the Arab media were useless. But we have learned from the failures of 

the past and the success of the Israelis in this field. Of course, the Israelis are 

stronger than us worldwide, but in this conflict there is no doubt we have the upper 

hand.
31

  

 

Krayem refers here to what Rugh categorizes as ‘mobilizing’ and ‘loyalist’ media systems in 

the Arab world. The first is characterized by the almost total subordination of the mass media 

to the political system and state regimes, and the second consists of privately owned media 

organizations that are loyal to the state regime.
32

 These media systems tend to exaggerate the 

strength of the state. One of the examples cited by Krayem is the case of the Egyptian 

broadcaster Ahmad Sa‘id, of Sawt al-Arab.
33

 During the 1967 Arab-Israeli war, Ahmad Sa‘id 

kept telling his Arab listeners that the Arabs were winning the war – even as the residents of 

Jerusalem were watching Israeli tanks taking up position near their homes. This version of 

events became known as the ‘Ahmad Sa‘id war’. To many Arabs, the defeat came as a shock; 

indeed, many commentators believed that the Arabs lost the 1967 war not just because of 

their limited military capacity, but also because of Ahmad Sa‘id’s misleading information 

and exaggeration.
34

 The late head of the Journalists’ Syndicate in Lebanon, Riyad Taha, 

wrote a book – al-‘Ilaam wa-l-Ma‘araka (The Media and the Battle) – about the Arab 

media’s failure to present the Arab side of the story to the international community and the 

way in which the Zionist movement had succeeded in propagating its cause. He argues that 

world leaders viewed the Arab-Israeli conflict through the prism of Israeli eyes.
35

 Supporting 

this, Edward Said writes about how Israel’s version of the history of its conflict with the 



Palestinians and the Arabs is the one widely circulated in the West. Said also asserts the need 

to foreground facts and realities which support the Arab and Palestinian cause of liberation 

and independence.
36

 Greg Philo and Mike Berry similarly point to the effectiveness of the 

Israeli public relations machine in building contacts with journalists and influencing their 

coverage of issues related to the Palestinian-Israeli conflict.
37

 

 

Due to close media monitoring, Hizbullah’s media people were aware of the strengths and 

weaknesses of the messages Israel tended to circulate to the international community and 

started developing strategies to counter it. Hizbullah media’s main aim was to counter Israel’s 

‘false’ messages, which aimed at demonizing the motives and abilities of resistance fighters, 

and claimed that Israel’s was the army that could not be defeated.
38

 Hizbullah media people 

and consequently al-Manar journalists took this to a more strategic level and applied 

organized counter-propaganda policies. As Kobi Maroun, commanding officer of Israel’s 

Golani Regiment serving in south Lebanon, said in 1998: ‘We are less qualified in one 

respect: the propaganda. They are trying to hit our weak points and we have to hit back’.
39

  

 

At the end of 1997, al-Manar brought together all media production related to ‘the resistance’ 

in a new unit, calling it in Arabic ‘Qsem al-Di‘aya al-Siyasia’, which translates literally as 

the ‘Political Propaganda Unit’. Husayn Hmayed, head of the unit at the time, explained that, 

after the 1996 events, al-Manar felt the need to develop its performance in promoting ‘the 

Islamic resistance’. This unit was solely responsible for producing patriotic video-clips and 

newsflashes that praised ‘the resistance’ fighters and sought to demoralize Israeli soldiers and 

military institutions. Some of these were broadcast in Arabic, some in Hebrew; others were 

translated into both languages.
40

 

 



The unit lasted until the liberation of south Lebanon, when it became part of a new 

department called ‘the Resistance Department’. Illustrating a creative instance in political 

communication, Hizbullah media personnel interviewed for this research talked about the 

‘media traps’ they planted on several occasions for the Israelis. One of these took place in 

1994 when Hizbullah resistance fighters attacked and destroyed an Israeli position called 

Debshe, in occupied south Lebanon, and raised Hizbullah and Lebanese flags there. 

Hizbullah initially distributed a press release about the operation without showing any 

pictures. However, the Israeli army denied the operation, saying that none of their soldiers 

had been killed and that nothing had changed in Debshe. The Hizbullah media people thus 

released the videotape of the operation, showing dead Israeli soldiers and the way in which 

Hizbullah fighters had climbed the hill and planted their flag.
41

 The Israeli press then attacked 

the Israeli Army for ‘lying’ to the Israeli public, using such sentences as ‘Hizbullah media 

humiliated the [Israeli] military institution’.
42

  

 

This directly led to the idea of including a cameraperson as a fixture of every Hezbollah 

operation. Video footage started to be routinely distributed to local television stations, as well 

as to the offices of international and Arab media organisations and news agencies in 

Lebanon. An embargo on the timing of the release of such footage, however, remained in the 

hands of Hizbullah’s media people. The inclusion of camerapeople had started in the late 

1980s, but was not particularly professional until after 1996, when trained personnel started 

to accompany the groups. These latter had the ability to film day and night, with equipment 

that was able to catch detail from a great distance. As the then head of the Military Media 

Unit, Haj Maitham, has said, it became a priority for the fighters to keep the camera safe and 

to keep the tapes with them:
43

  

 



Before 1996 there was no specialized unit responsible for filming operations. We 

used to depend on volunteers and not professional, trained and equipped personnel. 

In 1996 an organized formation was introduced that was given hi-tech equipment 

and a specific space. [Also,] the problems the unit faced were studied and solutions 

were sought. For example, at the beginning, we did not have a person dedicated to 

looking after how this unit was operating, but after 1996 a small section was 

introduced within the resistance to take care professionally of this issue.
44

  

 

Films shot by Military Media Unit cameramen would first be broadcast on al-Manar, and 

then distributed to local and international news agencies and television stations in Lebanon. 

One of the aims of showing these films, besides documenting Israeli losses, was to tell young 

Lebanese: ‘If these guys can do it, you can do it too.’
45

  

 

Tel Zalmnobites, of the Israeli magazine Bmsehneih, wrote a report about the effectiveness of 

the filming of Hezbollah’s operations, headed: ‘A film directed by Hassan Nasrallah.’ The 

report revealed how the footage of Debshe (see above) had left its imprint, since ‘[an Israeli] 

soldier has been always told that the Israeli army never leaves its position and the Israeli 

army could not be defeated.’
46

 Alan Philips of the Daily Telegraph wrote in 2000:   

 

So successful has the Hezbollah campaign been that the Israelis are about to 

withdraw from Lebanon – a practically unheard of example of the most powerful 

army in the Middle East retreating before Arab guns. Israeli losses in Southern 

Lebanon are not enormous – about 25 killed a year – but the fact that Hezbollah 

cameramen have caught the moment when Israeli mothers’ sons are killed has had a 



fatal effect on public opinion, making it impossible for the [Israeli] army to 

continue.
47

  

 

Similarly, the Israeli daily Yediot Ahronot, in an article in April 1997, discussed the power of 

‘Hezbollah’s propaganda war’ against Israel, saying ‘they have succeeded in driving us 

towards despair.’
48

 The paper quoted an Israeli military psychiatrist as saying that 

‘Hezbollah’s propaganda war’ had had far more impact on the Israeli soldiers than had the 

military one. Elihu Katz, an Israeli media scholar, told Saad Hamad, Jerusalem correspondent 

of the pan-Arab newspaper al-Hayat, that the images al-Manar broadcast, which were then 

re-transmitted on Israeli TV (Channel One), drew Israeli attention to what exactly was 

happening in south Lebanon. He believed that these images had strengthened Israeli public 

opinion about the pointlessness of staying in south Lebanon, especially after the ‘April 

Understanding’ that confined Israeli army’s freedom of movement. These pictures were seen 

as ‘bloody clear evidence on the situation’.
49

  

 

Katz was referring to the fact that the Israeli military occupation of south Lebanon was not 

bringing security and strength to Israel, but rather images of death and humiliation. However, 

Tamar Liebes, Professor of Communication Studies at the Hebrew University in Jerusalem, 

pointed out that it was very difficult to define how far these images affected Israeli public 

opinion in favour of immediate withdrawal from south Lebanon. She explained that no 

surveys had been conducted within Israeli society on this issue and that, if this shift of 

opinion happened, it would be difficult to identify what exactly influenced it. Nonetheless, 

Liebes did not exclude the possibility that the Israeli audience’s discovery of what was 

happening on the battlefield (watching wounded soldiers at close range and hearing their 



moans) contributed to a cumulative process that led Israeli society to conclude that staying in 

Lebanon was futile and too costly.
50

  

 

In 2000 Israeli forces withdrew unconditionally from the land it occupied in south Lebanon. 

Al-Manar and Hizbullah media personnel have consistently spoken of their ‘media traps’ 

with a sense of pride. Their success in undermining the credibility of the Israeli army 

underlined Hizbullah’s victory in a war of morale.   

 

The July 2006 War: Achieving a Pan-Arab and Pan-Islamic Identity  

 

The only thought that came to my mind on 24 September 2006, standing on the rubble of the 

al-Manar complex in Haret Hreik in the southern suburb of Beirut, was: ‘This is the evidence 

that al-Manar’s media campaign or psychological warfare against the Israeli army was 

effective.’ Whilst a speculation, it was one shared by many journalists in Lebanon.  

 

Israel, by bombing al-Manar’s headquarters as well as the transmitters of the Lebanese 

Broadcasting Company (LBC) and Tele Liban, declared its military war on the media in 

Lebanon.  However, with the aid of technical support from most of the other Lebanese 

television stations, al-Manar’s broadcasts were interrupted for less than two minutes after the 

Israeli F16 jets flattened the complex to the ground. An al-Manar statement in response to the 

attack carried a message of defiance: 

 

They have targeted al-Manar because of its commitment to credibility, objectivity, 

and its beliefs in the just causes of the Umma. This aggression will not stop us from 



fulfilling our message. Al-Manar will remain the voice that defends the Umma and the 

Lebanese people and their just causes.
51

  

 

Journalists from al-Manar had reassured me that, because of earlier threats from the Israeli 

army to bomb their station, they had prepared an evacuation plan and an alternative centre to 

broadcast from, should the station management feel danger was imminent. Only two 

technicians were wounded in the attack on al-Manar. Soon after Beirut airport was attacked,
52

 

the evacuation plan was put into action. Not long after, Israeli jets hit al-Manar’s top floors, 

‘clipping off its antenna with a missile, but failing to put the station off air’.
53

 A few hours 

later, the station’s headquarters was demolished.  

 

Avi Jorisch, of the Washington Institute for Near East Policy, published a study on al-Manar  

entitled Beacon of Hatred: Inside Hizballah’s Al Manar Television which refers to al-Manar 

(‘beacon’ in English) as the beacon of hatred. He accuses al-Manar of inciting hatred against 

Israel and the United States.
54

 However, inciting ‘hatred’ against the enemy is one of the key 

aims of propaganda techniques. Al-Manar and, in related fashion, Hizbullah wanted to 

channel ‘hatred’ in one direction – at ‘the enemy’ – Israel. The resistance sought domestic 

and Arab support to achieve its aim of liberating south Lebanon. Jorisch makes his study look 

as if he had achieved a breakthrough with his discoveries inside al-Manar. However, as 

revealed in his study, al-Manar’s staff and personnel received Jorisch and gave him full 

access to the television offices. He conducted interviews with al-Manar journalists and 

administrators,  who were clear about their aims and targets: they were trying to influence the 

public, both inside Israel and in Lebanon, in order to achieve the ultimate goal of liberation of 

Southern Lebanese territory.
55

  

 



After the liberation of south Lebanon, the target audience of al-Manar’s satellite channel 

became the Palestinian public and wider Arab audiences and the aim was to gain support for 

the ongoing Palestinian resistance against Israeli occupation. This al-Manar campaign also 

focused on the US military and financial help that made it possible for Israel to maintain its 

occupation of the Palestinian territories. As a result, Jorisch recommended that the United 

States put al-Manar on its list of terrorist organizations,
56

 which is what happened in 2004. 

The first media institution to be placed on this list, Jorisch’s rationale was that al-Manar’s 

planned and structured campaigns influenced the Lebanese public to unite and support 

Hizbullah in its fight to end the Israeli occupation of south Lebanon.  

 

A unified mass society or group and a feeling of togetherness are essential elements in the 

kind of ‘liberation propaganda’ that al-Manar was trying to achieve. Its media campaign tried 

to ‘undermine the occupation forces’ ability and credibility using images of killed and 

wounded Israeli soldiers, as well as with its media traps’ (as I discussed earlier).
 
What al-

Manar successfully produced were campaigns that solicited, and achieved, national public 

support for a cause or a mission, with the mass media being a core tool in disseminating 

political, social and patriotic messages. Al-Manar’s ‘media campaign sought to bring national 

unity and support for the resistance groups fighting the occupation forces within the 

sovereign, independent state of Lebanon’.
57

 

 

Al-Manar followed the same pattern of coverage during July 2006. Its coverage of the 33 

days of war emphasized the ability, capability and credibility of Hizbullah resistance fighters 

and leaders and demonized the ‘enemy’s’ ability, capability and credibility. The coverage 

reflected the public support that ‘the resistance’ fighters enjoyed and emphasized people’s 



steadfastness in their towns and villages in the face of  ‘the Israeli attempt to oust them from 

their land’.
58

  

 

Al-Manar coverage used widely circulated Israeli TV analysis of the situation in south 

Lebanon, mainly in cases where the Israelis were questioning the rationale of waging such a 

war on Lebanon.
59

 Al-Manar also re-broadcast Israeli television news analysis of the ability 

of Hizbullah fighters and expressed its pride in how ‘the enemy is admitting the superiority of 

the resistance fighters over their soldiers’.
60

  Al-Manar kept an eye throughout the 33 days on 

the Israeli television coverage (mainly Channel 2 and 10) and highlighted what it identified as 

‘the political and military crisis’ Israel was facing and ‘the call within Israel for it to 

reconsider its operation against Lebanon and Hizbullah’.
61

   

 

The same pattern of coverage could be observed as in the years of the pre-2000 Israeli 

occupation of south Lebanon. Reports on the lives inside the villages and the towns in south 

Lebanon were given prominence in the coverage. Steadfastness was a message put forward 

by those interviewed.
62

 In its coverage, al-Manar worked towards channelling defiance 

among the Lebanese public against one common ‘enemy’, Israel. Transmitting via satellite, 

they were also speaking to a collective Arab sentiment and memory, claiming that ‘we are the 

voice that defends the Umma (nation) and the Lebanese people and their just causes’.
63

  

 

As identified in the channel’s pre-2000 coverage, a deep sense of patriotism, nationalism and, 

to a certain extent, Shi‘ite Islamic religious commitment guided al-Manar’s journalists in 

their July 2006 reporting.
64

 This became evident in the coverage of what became known as 

Qana Massacre Two, in which 53 people, including children, died as a result of Israeli 

shelling of a residential building. ‘Ali al-Mismar opened the news programme with a very 



emotional, indeed emotive, passage remembering the Qana Massacre of 1996 and relating it 

to the Qana massacre of 2006:
 65

   

 

Tonight in Qana he [the little child] sleeps alone, with no dreams ... before dawn 

blood was mixed with blood, the innocent peaceful smile faded ... and loved ones 

were not able to say goodbye to each other, but Qana will kill its killer ... Qana hit 

[Shimon] Peres in 1996 and Qana will hit [Ehud] Olmert in 2006. Qana of Galilee, the 

cave of Jesus Christ, symbolises Lebanon today, Lebanon that has become victorious 

through the resistance fighters heroism and unified by Qana tragedy. Lebanon is 

unified … Qana the martyr and the witness, ten years ago you had your bloody 

wedding and you kept your promise of achieving martyrdom. Qana peace is upon 

you…
66

 

  

Al-Mismar broke into tears several times while reading the passage. Qana once again unified 

the Lebanese people and political elite, as it had in 1996.
67

 Al-Manar coverage on that day 

and the days that followed reflected that unity. It broadcast statements of support and 

solidarity by different Lebanese political leaders and different sectors of the general public.
68

  

The ‘hatred’ was again channelled towards one enemy, Israel.  

 

As discussed earlier, the coverage followed the same pattern as that of the pre-2000 Israeli 

occupation of south Lebanon. However, two dominant features distinguished the 2006 war 

coverage: the pride expressed in the ability of the resistance to fire missiles that could hit 

cities inside Israel as far as the coastal city of Haifa and beyond, with images to show the 

impact of those missiles; and the televized appearances of Nasrallah, which operated as a 

mobilizing tool. Nasrallah gained leader-symbol status among a large number of the 



Lebanese public at this time. Jacques Ellul speaks of symbols as one of the two most 

favourable elements of propaganda that emerge from mass society.
69

 As David Wilseman 

writes: ‘A speech by Hizbullah Secretary General Sayyed Hassan Nasrallah is always an 

event’.
70

  

 

Nasrallah as National and Pan-Arab Symbol 

 

‘Hassan Nasrallah is nothing if not a man of his word,’ wrote Wilseman.
71

 Pratkanis and 

Aronson point to the importance in propaganda terms of an authoritative figure (usually a 

man who claims a kind of sovereign authority to speak on behalf of the state/society) whom 

people are willing to believe. Nasrallah as a symbol was used to instil a massive wave of 

patriotism and heroism among a national audience in order to achieve a common objective.
72

 

The objective here was to prevent the ‘enemy’ from meeting its military operation aims and 

targets and to stop it from re-occupying south Lebanon.  

 

Nasrallah’s discourse during the 2006 war – which was in the form of direct appearances, 

letters or interviews
73

 – was exclusively broadcast on al-Manar. His speeches and addresses 

to ‘the Lebanese and the Umma’, were timed to provide evidence that the Israelis were not 

able to achieve what they set themselves to achieve – to kill Nasrallah and hence destroy 

Hizbullah as a cohesive unit. Psychological warfare was taking place and Nasrallah’s 

speeches and appearances were a core component of this. Nasrallah referred to this fact in his 

‘Divine Victory’ speech on 22 September 2006, which marked his first public appearance 

since the start of the July war: 

 



For days now a psychological war has been waged on this festival just as they were 

against the resistance. They said they will bomb this ground and this rostrum will be 

destroyed to frighten the people away. Today on 22 September and by your crowning 

of this victory celebration, you are more courageous than you were on 12 July and 14 

August. Yes, I stand before you and among you, this puts you and me at risk, and 

there are other options, but we were debating this issue until half an hour ago. 

However, my heart, mind and soul did not permit me to address you from a distance 

nor via a screen display. The most a person expects from an enemy is to commit an 

error or a crime, but doesn't this enemy know who we are? We are the children of that 

Imam, who said: Is it with death you threaten me? Death to us is normalcy and 

martyrdom is dignity offered from God.
74

  

   

Thousands of people from different religious sects and with different political affiliations 

attended the rally celebrating what Hizbullah identified as the ‘July Divine Victory’ against 

the Israeli army.  

 

Throughout the July War, Nasrallah, as Commander in Chief, briefed the Lebanese people 

and the Arabs on battlefield developments.
75

 As Dina Matar puts it, ‘his televised 

appearances have made him a household name … a revered icon…’
76

 Nassrallah’s televized 

appearances became a mobilizing tool for solidarity with and support of Hizbullah fighters 

and the act of resistance. Al-Manar made Nasrallah’s appearances a media event: they 

advertized them beforehand and people would be waiting with anticipation. Nasrallah made 

more than ten televized appearances during the war and every time his speech would carry 

newsworthy material. For 33 days, al-Manar broadcast interviews with Lebanese citizens 

emphasising their steadfastness and sending their support to Nasrallah.  One news report from 



al-Hibariya
77

 on 21 July demonstrated the prominence that Nasrallah achieved in the public 

consciousness. Villagers compared Nasrallah to historical Muslim leader Salah al-Din 

(Saladin), the Kurdish general widely seen in the Arab world as a great Arab hero for his 

liberation of Jerusalem from the Crusaders in 1187.
78

 Messages were sent through al-Manar 

reassuring Nasrallah that they would protect him with their lives.
79

 Other news reports 

presented citizens addressing Nasrallah directly and telling him they would stay steadfast and 

never abandon him, in response to his calls for people to stay steadfast in their villages, towns 

and cities ‘as steadfastness shortens the life of the Israeli aggression’.
80

 One citizen in 

Nabatiya
81

 equated the well-being of Nasrallah to that of the resistance.
82

  

 

In short, Nasrallah and Hizbullah became one in the Lebanese and wider Arab people’s 

everyday narrative. Once more Hizbullah had the upper hand over the Israeli army in media 

warfare, this time equipped with Nasrallah’s accuracy and credibility in summing up the day-

to-day developments in the battlefield. In his famous speech of 14 July 2006, Nasrallah 

addressed ‘the people of the Zionist entity’, saying: ‘your opinion poll says that you believe 

me more than you believe your officials… listen and believe me… you wanted open warfare 

and we are going to go into an open warfare…’ He then set a precedent in the history of the 

conflict with Israel, broadcasting that: ‘Now, out at sea off the coast of Beirut an Israeli 

military vessel that transgressed on our infrastructure, struck the homes of our people, our 

civilians; you can see it burning and sinking with dozens of Zionist Israeli troops’.
83

 Images 

of the burning vessel accompanied this. Hizbullah achieved a moment of superiority – not 

only militarily, but also superiority in the psychological or propaganda warfare that had been 

taking place between Hizbullah and Israel – which was shared with the Lebanese and the 

Arab public through al-Manar. According to Thanassis Cambanis, following the July 2006 



war, ‘the secretary-general and charismatic supreme leader of Hezbollah, command[ed] more 

popularity in the Middle East than any other Leader’.
84

 

 

 

Conclusion 

 

This chapter has shown how al-Manar (like Hizbullah) has successfully transformed itself 

from a  channel dedicated to a small constituency, sharing the same sectarian affiliation, into 

a pan-Arab pan-Islamic television station. It has evolved into a channel of national and Arab 

resistance. The evolving history of al-Manar mirrors that of Hizbullah. Al-Manar successfully 

conducted a psychological war against the occupier – ‘the oppressor’ – and built a wide base 

of audiences across religious and political affiliations. As it was for Hizbullah, the driving 

force behind al-Manar’s media campaign of the 1990s was the fight to free Lebanon from 

Israeli occupation. In 2000, and with the advent of satellite broadcasting capability, the 

priority shifted to campaigning for a free Palestine. The audience has grown to encompass a 

pan-Arab and pan-Islamic constituency.  

 

In the last two years, the pro-nationalist, pan-Arab, pan-Islamic identity of Hizbullah 

portrayed via al-Manar has been ‘doubted’, as Hizbullah fighters have joined forces with the 

Syrian regime. Accusations of sectarian-led support have tainted the victories Hizbullah and 

al-Manar achieved in their fight against the Israeli occupation of south Lebanon. This is 

despite the fact that sectarian discourse has not been advocated via al-Manar news or 

programming. The role and performance of al-Manar in covering current Arab revolts is one 

that merits a separate study.   

 



                                                 

Notes 

 

1
 Passages in this chapter have been published in Zahera Harb, Channels of Resistance in 

Lebanon, Liberation Propaganda, Hezbollah and the Media (London: IB Tauris, 2011), of 

which I am the copyright holder. I thank the publisher for permission to reprint these 

passages.   

2
Anders Strindberg and Mats Wärn, Islamism (Cambridge: Polity Press, 2011), 123-124.  

3
 Doha Shames, ‘Al-Manar: From the Southern Suburb to the Southern Suburb, a Channel 

that Disturbs the Israelis and the Americans’, As-Safir, 24 December 2004, 4. 

4
 Nayef Krayem, ‘Al-Manar: Qusat al-Ta’ssis…’ [‘Al-Manar: the Story of its Establishment 

…’], As-Safir, 28 December 2004, 5.  

4
 Zahera Harb, Interview with Muhammad Haydar, Personal Interview, Beirut, 1 September 

2004.  

6
 Shames, ‘Al-Manar’, 4. 

7
 Hizbullah military resistance operations in south Lebanon are conducted under the name of 

‘Islamic resistance’. Hizbullah changed its motto in 1989 from ‘the Islamic revolution’ in 

Lebanon to ‘the Islamic resistance’ in Lebanon. It is usually referred to in the Lebanese 

media, including al-Manar, as ‘the resistance’.   

8
 Krayem, ‘al-Manar’, 5.  

9
 ‘Al-Manar’, www.almanar.com.lb (accessed 2 May 2000). The statement was changed 

shortly after the liberation of south Lebanon on 25 May 2000. 

10
 Farah Dakhlalah, ‘Al-Manar and the Islamic Sphere in Lebanon: An Evolving Agenda’, 

Paper presented at the Religious Broadcasting in the Middle East Conference, Cambridge 

UK, 30-31 January 2010.   



                                                                                                                                                        
11

 Al-Manar, according to its licence application, is run by an independent board of directors. 

This board has members (mainly business people and bank managers) who have no 

organizational ties to Hizbullah. However, they support the resistance’s operations in south 

Lebanon. 

12
 Al-Nour, a radio station established by Hizbullah, was later run by a separate board of 

directors.  

13
 Krayem, ‘Al-Manar’, 5.  

14
 ibid. 

15
 Zahera Harb, Interview with Muhammad Haydar, Personal Interview, Beirut, 1 September 

2004.  

16
 Victoria Firmo-Fontan, ‘Power, NGOs and Lebanese television’ in Naomi Sakr, ed., 

Women and Media in the Middle East (London: I.B. Tauris, 2004), 162-179 (177-178). 

17
 ibid., 178. 

18
 ibid., 179. 

19
 Farah Dakhlalah, ‘Al-Manar’. 

20
 ibid. 

21
 ibid. 

22
 Mohsen is one of a handful of researchers who have conducted studies on the media 

performance of Hizbullah.  

23
 In April 1996 Israel launched a military operation against Hizbollah and Lebanon, code-

named ‘Grapes of Wrath’. The operation lasted 16 days, causing hundreds of Lebanese 

civilian casualties and infrastructural destruction. The operation ended without achieving its 

objectives. It was mainly aimed at rooting out the resistance from south Lebanon. Hizbullah 

and the Islamic resistance gained huge public support in response to the Israeli assaults.  



                                                                                                                                                        
24

 Zahera Harb, Interview with Muhammad Mohsen, Personal Interview, Beirut, 1 August 

2004. 

25
 According to Strindberg and Wärn, Hizbullah explicitly endorsed political and religious 

pluralism. They argue that ‘such a thoroughly localized Islamism has allowed Hezbollah to 

criticize, even excoriate Islamist groups who see diversity as a threat’ (Islamism, 130). 

26
 See Muhammad Mohsen, ed., Al-Harb al-‘Ilaamiya: Al-‘Ilaam al-Moukawem fi Lubnan 

[‘Media War: The Case of the Resistance Media in Lebanon’] (Beirut: Dar al-Nada, 1998).  

27
 See Amal Saad Ghorayeb, Hizbu’llah: Politics and Religion (London: Pluto Press, 2002); 

Naim Qassem, Hizbullah: The Story from Within  (London: Saqi Books, 2005); Hala Jaber, 

Hezbollah: Born With a Vengeance (New York: Columbia University Press, 1997).  

28
 See Mohsen, Al-Harb al-‘Ilaamiya. 

29
 Zahera Harb, Interview with Mouafak al-Jammal, Personal Interview, Beirut, 15 April 

2000. 

30
 Zahera Harb, Interview with Author, Personal Interview, Beirut, 3 January 2004.  

31
 Alan Philips, ‘Hizbollah is Winning the TV War’, The Daily Telegraph, 12 April 2000, np. 

32
 William Rugh, Arab Mass Media (London: Praeger, 2004). 

33
 Sawt al-Arab was an Egyptian state-run radio station. 

34
 Nabil Khoury, Haret al-Nasara [‘The Christian Neighbourhood’] (Beirut: Riyad al-

Rayyes, 1995). 

35
 Riad Taha, Al-‘Ilaam wa-l-Ma‘araka [‘The Media and the Battle’] (Beirut, Dar an-Nahar, 

1973).  

36
 See Gauri Viswanthan, ed., Power, Politics and Culture: Interviews with Edward Said 

(London: Bloomsbury, 2004). 

37
 See Greg Philo and Mike Berry, Bad News From Israel (London: Pluto Press, 2004). 

 
38

 Krayem in Mohsen, ed., Al-Harb al-‘Ilaamiya, 49.  



                                                                                                                                                        
39

 General Kobi Maroum, Yediot Ahronot, 5 January 1998. 

40
 Zahera Harb, interview with Husayn Hmayed, Personal interview, Beirut 9January 2004. 

 
41

 Zahera Harb, Interview with Mouafak al-Jammal, Personal Interview, Beirut, 15 April 

2000.  

42
 ‘Israeli press comments on filming the resistance operations’, As-Safir, 21 September 1996, 

n.p.  

43
 Zahera Harb, Interview with Haj Maitham, Personal Interview, Beirut, 1 August 2004. 

44
 ibid. 

45
 Zahera Harb, Interview with Nayef Krayem, Personal Interview, Beirut, 4 December 2000. 

46
 Tel Zalmnobites, ‘A film directed by Hassan Nasrallah’, Bmsehneih, 20 September 1996, 

n.p. 

47
 Philips, ‘Hizbullah’, n.p. 

48
 ‘We are Less Qualified than Hezbollah in Propaganda’, Yediot Ahronot, 5 January 1998, 

n.p. 

49
 Saad Hamad, ‘A storm hit the soldiers’ families when informed about their children’s death 

by TV footage’, Al-Hayat, 16 April 2000, n.p. 

50
 ibid. 

51
 Al-Manar, Prime Time News, 16 July 2006. 

52
 Beirut airport was re-named Hariri International airport after the assassination of former 

Lebanese Prime Minister Rafic Hariri in February 2005. 

53
 Robert Fisk, ‘From My Home, I Saw What the “War on Terror” Meant’, The Independent, 

14 July 2006, n.p. 

54
 Avi Jorisch attached a CD-ROM at the end of his book, Beacon of Hatred: Inside 

Hizballah’s Al-Manar Television (Washington D.C.: Washington Institute of Near East 

Policy, 2004), containing what he called ‘real al-Manar footage’. 



                                                                                                                                                        
55

 See Harb, Channels of Resistance, 222-223. 
 
56

 Jorisch, Beacon of Hatred, xvi. 

57
 Harb, Channels of Resistance, 223, 224. 

 
58

 Al-Manar, 20-31 July 2006. 

59
 Al-Manar, 21 July 2006. 

60
 Al-Manar, 20-21 July 2006. 

61
 ibid. 

62
 Al-Manar 20-31 July 2006. 

63
 Al-Manar, 16 July 2006. 

64
 See Harb, Channel’s of Resistance, chapter 6 and chapter 7 for full analysis of the pre-2000 

Israeli occupation of south Lebanon. 

65
 For further reference on the Qana massacre of 1996, see Harb’s Channels of Resistance, 

Chapter Six.  

66
 Al-Mismar, al-Manar,  Prime Time News, 30 July 2006. 

67
 See Harb, Channels of Resistance, 140-166. 

68
 Al-Manar, 30-31 July 2006. 

69
 See Jacques Ellul, Propaganda: The Formation of Men’s Attitudes  (New York: Vintage, 

1965). 

70
 David Wilseman, ‘Nasrallah and the compromise and rehabilitation of Hizbullah’s 

reputation’, Arab Media and Society Journal, 2009, http://arabmediasociety.org  (accessed 30 

April 2012), 1. 

71
 ibid., 4. 

72
 As was the case pre-2000: see Harb, Channels of Resistance, Chapter 7. 

73
 Nasrallah gave an interview to the Lebanese daily As-Safir on 24 July 2006. 

http://arabmediasociety.org/


                                                                                                                                                        
74

 Hassan Nasrallah, ‘Sayyed Hassan Nasrallah speech at the divine victory rally held in 

Beirut’, moqawama.org, 22 September 2006, http://www.english.moqawama.org (accessed 

25 April 2012).   

75
 See al-Manar, 24 July 2006. 

76
 Dina Matar, ‘The Power of Conviction: Nasrallah Rhetoric and Mediated Charisma in the 

Context of the 2006 July War’, Middle East Journal of Culture and Communication, 1 

(2008): 122-137 (130).  

77
 Al-Hibariya is a village in south Lebanon, 110 kilometres south of Beirut. Its inhabitants 

are mostly Sunni Muslims.  

78
 See Richard, Norton, Hezbollah, A Short History (New Jersey: Princeton University Press, 

2009). 

79
 Al-Manar, 21 July 2006. 

80
 Al-Manar 22 July 2006. 

81
 Nabatiya city is one of the largest cities in south Lebanon, 57 kilometres from Beirut.  

82
 Al-Manar, 25 July 2006. 

83
 Hassan Nasrallah, al-Manar, 14 July 2006.  

84
 Thanassis Cambanis, A Privilege to Die: Inside Hezbollah’s Legions and Their Endless 

War Against Israel (New York: Free Press, 2010), 5. 

 

Works Cited 

 

Cambanis, Thanassis. A Privilege to Die: Inside Hezbollah’s Legions and their Endless War  

Against Israel. New York: Free Press, 2010. 

Casey, Bernadette, Neil Casey, Ben Calvert, Liam French, and Justin Lewis, eds. Television 

Studies: The Key Concepts. London: Routledge, 2002. 

http://www.english.moqawama.org/


                                                                                                                                                        

Dakhlalah, Farah. ‘Al-Manar and the Islamic Sphere in Lebanon: An Evolving Agenda’. 

Paper presented at the Religious Broadcasting in the Middle East Conference. 30-31
 
January 

2010. Cambridge, UK. 

Ellul, Jacques. Propaganda: The Formation of Men’s Attitudes. New York: Vintage, 1965. 

Firmo-Fontan, Victoria. ‘Power, NGOs and Lebanese Television’. In Women and Media in 

the Middle East, edited by Naomi Sakr, 162-179. London: I.B. Tauris, 2004.  

Fisk, Robert. ‘From My Home, I Saw What the “War on Terror” Meant’. The Independent, 

14 July 2006. 

Hamad, Saad. ‘A storm hit the soldiers’ families when informed about their children’s death 

by TV footage’. Al-Hayat, 16 April 2000. 

Harb, Zahera. Channels of Resistance in Lebanon: Liberation Propaganda, Hezbollah and 

the Media. London: IB Tauris, 2011. 

--- Interview with Haj Maitham. Personal Interview. Beirut, Lebanon. 1 August 2004. 

--- Interview with Husayn Hmayed. Personal Interview. Beirut, Lebanon. 1 September 2004. 

--- Interview with Mouafak al-Jammal. Personal Interview. Beirut, Lebanon. 15 April 2000. 

--- Interview with Muhammad Haidar. Personal Interview. Beirut, Lebanon. 1 September 

2004. 

--- Interview with Muhammad Mohsen. Personal Interview. Beirut, Lebanon. 1 August 2004. 

--- Interview with Nayef Krayem. Personal Interview. Beirut, Lebanon. 4 December 2000. 

‘Hezbollah’s media is the new military target’. Yedioth Ahronoth, 25 April 1997. 

‘Israeli press comments on filming the resistance operations’. As-Safir, 21 September 1996.  

Jaber, Hala. Hezbollah: Born with a Vengeance. New York: Columbia University Press, 

1997. 

Jorisch, Avi. Beacon of Hatred: Inside Hizballah’s Al Manar Television. Washington DC:  

Washington Institute of Near East Policy, 2004. 



                                                                                                                                                        

Krayem, Nayef. ‘Al Manar: Qussat al Ta’ssis…’. As-Safir. 28 December 2004. 5.  

Al-Manar. Daily coverage of July 2006 Israeli aggression, 12 July to 14 August, Beirut: Al- 

Manar Production. DVD copy held by author.     

Matar, Dina. ‘The Power of Conviction: Nasrallah Rhetoric and Mediated Charisma in the  

Context of the 2006 July War’. Middle East Journal of Culture and Communication 1 (2008): 

122-137.  

Nasrallah, Hassan. ‘Sayyed Hassan Nasrallah speech at the divine victory rally held in 

Beirut’. moqawama.org, 22 September 2006. 

http://www.english.moqawama.org/essaydetailsf.php?eid=709&fid=11 (accessed 25 April 

2012).    

Philips, Alan. ‘Hizbollah is Winning the TV War’. The Daily Telegraph, 12 April 2000. 

Philo, Greg, and Mike Berry. Bad News From Israel. London: Pluto Press, 2004. 

Qassem, Naim. Hizbullah: The Story from Within. London: Saqi, 2005. 

Rugh, William. Arab Mass Media. London: Praeger, 2004.  

Saad-Ghorayeb, Amal. Hizbu’llah: Politics and Religion. London: Pluto, 2002. 

As-Safir. Editions from 1 April 1996 to 30 April 1996. CD-ROM. Beirut: Arab 

Documentation Centre, 1996. JPEG copy held by author. 

Shames, Doha. ‘Al-Manar: From the Southern Suburb to the Southern Suburb, a Channel that 

Disturbs the Israelis and the Americans’. As-Safir, 24 December 2004. 4. 

Strindberg, Anders and and Mats Wärn. Islamism. Cambridge: Polity, 2011. 

Taha, Riad. Al-‘Ilaam wa-l-Ma‘araka. Beirut: Dar an-Nahar, 1973.  

Viswanthan, Gauri, ed. Power, politics and Culture: Interviews with Edward Said. London: 

Bloomsbury, 2004.  

‘We are Less Qualified than Hezbollah in Propaganda’. Yedioth Ahronoth, 5 January 1998. 

http://www.english.moqawama.org/essaydetailsf.php?eid=709&fid=11


                                                                                                                                                        

Wilseman, David. ‘Nasrallah and the Compromise and Rehabilitation of Hizbullah’s 

Reputation’. Arab Media and Society, 2009, http://arabmediasociety.org (accessed 30 April 

2012). 

Zalmnobites, Tel. ‘A Film Directed by Hassan Nasrallah’. Bmsehneih, 20 September 1996. 

 

http://arabmediasociety.org/

